mandag 28. september 2009

Jeg venter

Gud
Jeg vet du er her
Jeg vet du finnes
Jeg vet du elsker
Oss

Gud
Jeg vet du svarer
Jeg vet du leger
Jeg vet du bærer
Oss

Gud
Jeg vet du lider
Når vi lider
Jeg vet du ønsker
Frihet

Men gud
Jeg skjønner ikke alltid hva tid
er for deg?
Jeg skjønner ikke hvorfor du noen ganger
Lar oss vente
Så lenge
Lar oss være i smerte
Så lenge

Er det fordi du vil vi skal lære?
At dypet
Noen ganger er veldig dypt
En lang reise
til sannheten
til åpenbaring
om Deg,
om oss selv?

Men Gud
mye smerte virker meningsløst
Uholdbart
og gjør et menneske
så utrolig sart
Tomt

Jeg vet at vår styrke fullendes i vår svakhet
Jeg vet at vi alle er svake
Men Gud
Hvor går vi fra vår svakhet
Vår sårbarhet
Vår tomhet?

Hvorfor kan hvert skritt
Virke så uendelig fjernt
For noen,
Mens for andre
Så nært?

Gud
Jeg vil at håpet skal brenne
Jeg vil ikke at menneskers lys
Skal slokne
Du er lys
Du vil at hvert menneske
Skal brenne
Sterkere
og
Sterkere

Jeg vet du har all makt
Jeg vet dine tanker er gode
Jeg vet du har et hjerte
Med heftige hjerteslag
Som bærer vår smerte
Jeg vet du kan trenge gjennom mange lag
Med din kjærlighetssag

Gud
Jeg forstår stykkevis,
Og delt
Men jeg lengter etter å forstå mer
Enn det jeg nå vet,
Og ser
Jeg venter på deg
Min Gud.

3 kommentarer:

  1. hmm..du e flink å setta ord på ting! love ya

    SvarSlett
  2. Takk... Det er godt å sette ord på tanker! Veldig glad i deg også. Skjønne venn.

    SvarSlett
  3. å..fekk tårer i øynene!

    SvarSlett