onsdag 24. februar 2010

Love from above ;)

"Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham-henne." 1.joh.4:16

"I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten. Vi elsker fordi han elsket oss først." 1.joh.4:18-19

"Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt." 1.Kor.13:4-7


Fulkommen kjærlighet driver ut all frykt og skam. Gud er fullkommen kjærlighet. Jeg ønsker å se på Gud hver eneste dag, møte blikket hans i alle situasjoner og øyeblikk. Jeg ønsker og ta i mot så mye kjærlighet som kroppen min tåler. All den kjærligheten han har å by på! Jeg vet at det ikke går an å få nok, fordi den er så uendelig stor, dyp og mektig. Jeg vet at jo mer jeg åpner opp for denne veldige kjærligheten, jo mer kjærlighet vil jeg ha å gi.

Mange er veldig kritiske til kristenes behov for å spre troen sin. Jeg hadde selv store problemer med dette før. Jeg husker jeg møtte kristne som brant for Jesus, og som med stor iver delte denne brannen med oss rundt. Da forstod jeg lite av dette enorme engasjementet. Nå forstår jeg det i mye større grad. Den kjærligheten Gud kommer med tvinger en til å gi det videre. Den er så ubeskrivelig god at man ikke kan annet enn å spre budskapet om dens opphav. Hvis man hadde holdt den inni seg hadde man rett og slett eksplodert!

Ingen kan fylle meg med mer glede og fred enn Gud. Hans nærvær overgår alle andre følelser. Det er en glede som kommer fra dypet. Det er en fred som ikke alltid føles like sterk, men som alltid er der som et fundament. Gud er klippen jeg bygger livet mitt på. Selvom alt rundt meg rakner vet jeg at klippen jeg står på aldri faller sammen. Gud vil aldri slutte å elske, han vil alltid rope navnet mitt, og sist men ikke minst, han ønsker å leke med meg og alle andre mennesker i en hel evighet!:) Livet med Gud gir en smak av himmel, og den smaker godt.

"Jeg søkte Herren, og han svarte meg,
fra alt som skremte, berget han meg.
Se opp til ham og strål av glede,
så skal dere aldri rødme av skam!"
Salme 34:6

3 kommentarer:

  1. så fint skrevet om Gud og kjærligheten hans:)

    SvarSlett
  2. Takk Maria, syns det er så vanskelig å beskrive Guds kjærlighet med ord.. den må nok oppleves =)

    SvarSlett