mandag 18. januar 2010

Guds kjærtegn

Jeg elsker å oppleve at mennesker blir berørt av Guds kjærlighet. Det er så utrolig vakkert. Det finnes nesten ikke noe vakrere. Det er akkurat som det skjer noe med øynene. De får en spesiell gnist og mildhet over seg, noe et menneske ikke er istand til å skape. Gud berører på dypet, der ingen andre kommer til. Han kjenner alle våre tanker og følelser, og vet akkurat hva som skal til for å røre deg. Det eneste han trenger er et menneskehjerte som ønsker å bli elsket. Han tvinger seg aldri på noen med makt. Men han gir aldri opp å jage etter barna sine med ubetinget kjærlighet.

-Gud, du ransaker meg og kjenner meg.
Om jeg sitter eller står, så vet du det,
langt bortefra merker du mine tanker.
Om jeg går eller ligger, ser du det,
du kjenner alle mine veier.
Ja, før jeg har et ord på tungen,
vet du det, Gud, fullt og helt.
Bakfra og forfra omgir du meg,
du har lagt din hånd på meg.
Det er for underfullt til å skjønne,
det er så høyt at jeg ikke kan fatte det.
Sal.139:1-6

2 kommentarer:

  1. ja!! det e FANTASTISK!:D Tenk for et oppdrag Gud har gitt oss; å forene de Han elske tilbake til Han! det e stort og vakkert!

    SvarSlett