søndag 18. april 2010

Skriket etter himmel

Jeg har vært på konferanse de siste dagene, i korte trekk handlet den om hvordan vi kan få mer av himmelen ned til denne verdenen.Gud lengter etter å rotfeste mer av sin himmel på jorden. Jeg tror hvert eneste menneske har et medfødt skrik etter at jorden skal ta himmelen imot.
Du kan høre skriket en lørdagsnatt på byen i den frustrerte unge mannen som så gjerne skulle hatt med seg en fin dame hjem, du kan høre skriket i en kreftsyk kvinne som lever sine siste dager, du kan høre skriket i mannen som mishandler sin elskede kone, du kan høre skriket i jenta som føler seg vakrere og mer betydningsfull når hun ser på verden gjennom dolce & gabbana solbrillene, du kan høre skriket i en liten indisk gategutt som sniffer bort den brutale virkeligheten, du kan høre skriket i den middelaldrende damen som i sin desperasjon etter stabilitet og livsretning kontakter spådame etter spådame, du kan høre skriket hos naboen din som jobber dag og natt, du kan høre skriket i din venn som så ofte flakker med blikket når du spør hvordan hun har det. Du kan høre skriket overalt. Jeg hører det ofte i meg selv.
Hører du det?

3 kommentarer:

  1. Kjære vakre deg:)
    dette va vakkert skrevet! Eg hørre d titt og ofte, me e jo skapt for å ver m Gud,någe som kan ver godt og vondt hvis ein ikkje heilt treffe blink. Tusen takk for gode ord på melding og på blogg. Eg e takksam i fleng:)
    go klem

    SvarSlett
  2. wow- sterke ord. et sterkt bilde på vår lengsel etter en ny jord der rettferdighet bor. fred for sjelen. ja, eg hørre skriket.

    SvarSlett